Reforma juridica PCR Reforma juridica PCR (joi, 6 iunie 2013) - Partidul Cioclopedist Român vă dă, din nou, veşti minunate, de data aceasta din justiţie. Dacă tot facem reorganizare teritoriala, [...]
Apple si Samsung se combina la cartela Apple si Samsung se combina la cartela (joi, 18 aprilie 2013) - Iata stirea senzationala din tehnologie care nu mai poate fi prezentata prima data la OTV-ul caruia ii ducem dorul... Da, ai inteles [...]
Comisia Europeana a inchis piata de telefoane mobile din Ungaria Comisia Europeana a inchis piata de telefoane mobile din Ungaria (luni, 11 martie 2013) - O nouă directivă de la Bruxelles va avea efecte devastatoare în ţara vecină, întrucât s-a constatat că telefoanele maghiare [...]
Cum sa pornesti o afacere de la zero Cum sa pornesti o afacere de la zero (luni, 11 martie 2013) - Pornind de la statisticile care arata ca cea mai tare afacere a momentului sunt magazinele online si virtuale pe deasupra, noi, cei [...]
PCR rezolva si cu agricultura PCR rezolva si cu agricultura (sâmbătă, 2 martie 2013) - PCR, respectiv Partidul Cioclopedistilor din Romania se angajeaza sa rezolve problema agriculturii Microbiţă laie, ce-ai fost, cândva, [...]
PCR are solutia pentru invatamant PCR are solutia pentru invatamant (vineri, 22 februarie 2013) - Cea mai simplă solutie pentru invătământ ne-a venit tot noua PCR-istilor din cel putin trei motive: 1. Ne-a placut alchimia si [...]
PCR rezolvă criza din medicina românească PCR rezolvă criza din medicina românească (joi, 21 februarie 2013) - Ca răspuns la introducerea coplăţii în spitale, soluţia cea mai bună este coconsultaţia. De exemplu, la spitalul de copii e [...]
PCR propune autostrada mobilă PCR propune autostrada mobilă (joi, 21 februarie 2013) - PCR nu glumeste, ci propune autostrada mobilă, cel mai tare proiect din lume în domeniu... Toate guvernele mincinoase, scuzaţi pleonasmul, [...]
Cel mai tare guvern din Romania postdecembrista Cel mai tare guvern din Romania postdecembrista (vineri, 1 februarie 2013) - Cel mai tare guvern de dupa Lovilutie...Iata cele mai valoroase propuneri PCR pentru conducerea statului Conform dictonului: Decât [...]
Vrem OTV inapoi Vrem OTV inapoi (joi, 24 ianuarie 2013) - Ultimele stiri vin sa ne ne lase interzisi, uite asa!VREM OTeVeU inapoi!!!Otevizarea precoce este ca si vaccinurile facute la timp... [...]
Propuneri PCR conducerea statului Propuneri PCR conducerea statului (miercuri, 16 ianuarie 2013) - Propuneri PCR conducerea statului Decât viu şi fără minte, mai bine un mort cuminte! Întrucât auzim tot mai des variaţiuni [...]
Ieşire din criză în 2013 Ieşire din criză în 2013 (miercuri, 21 noiembrie 2012) - Ieşirea din criză in 2013 rămane prioritatea noastră numărul 1. Pentru a înfrunta criza din 2013, vă recomandăm schimbarea [...]
Localităţi obscene şi locuitori nevinovaţi Localităţi obscene şi locuitori nevinovaţi (miercuri, 31 octombrie 2012) - Noi cu totii suntem convinsi ca enumerarea acestor localitati cu nume obscene nu se mai incadreaza in stirile senzationale, insa putini [...]
Noi numiri la Guvern, Preşedinţie şi Parlament Noi numiri la Guvern, Preşedinţie şi Parlament (sâmbătă, 13 octombrie 2012) - Înca o ştire senzaţională de senzaţie, stimaţi cititori şi alegători. Întrucât şi-au dovedit eficacitate în timp, adică [...]
Cel mai secret serviciu Cel mai secret serviciu (vineri, 12 octombrie 2012) -   Printre secreţiile de stat ale României s-a descoperit un serviciu atât de secret, încât habar n-avea că este serviciu. Funcţionând [...]
Un centru pentru stapani la Afumati Un centru pentru stapani la Afumati (duminică, 22 iulie 2012) - Stim ca sunteti mari amatori de stiri senzationale, deci atentie: Se va deschide joi la Afumaţi primul centru pentru stăpânii fără câini. Acolo, [...]
Schimbare de regim în România Schimbare de regim în România (sâmbătă, 25 august 2012) - A trebuit să vă dăm si aceasta stire politică destul de alarmistă. Ca urmare a recentelor evoluţii de pe scena politică, s-a ajuns la o schimbare [...]
Casa Poporului va fi demolată Casa Poporului va fi demolată (vineri, 17 august 2012) - Astfel de stiri din constructii pot fi incadrate si la categoria stiri politice, dar oricum ai vrea, tot o stire senzationala este... Casa Poporului se [...]
Pictura abstracta rau Pictura abstracta rau (duminică, 22 iulie 2012) - Vernisajul anual de pictură golistă a avut loc, deloc intamplator, la Palatul Parlamentului. Pictorul a declarat: „Pictura cu goluri este mirobolantă! [...]
Pasarica si pestele ei

„O păsărică şi un peşte se pot iubi, dar cel mai greu e să-şi găsească o casă comună.” zicea cântecu’...

...Sperăm că n-ai deschis articolu’ aşteptâmd un subiect din categoria CLICK, CAN-CAN sau din categoria „Fata de la pagina...” respectivă.

Declarăm deschis că-i „simpatizăm” pe cei care rasfoiesc şi adulmecă ziarele aistea care ne fac zi de zi viaţa plina de „senzaţii”?

Stiind că nu eşti din categoria respectivă, sperăm să nu fim plictisitori dacă vom vorbi totuşi despre construirea unui brand etic pornind de la (in)compatibilitatea dintre un peşte si păsărica ce i-a cazut cu tronk.

Adică un brand construit în jurul conceptului de responsabilitate socială (CSR).

In principiu un comportament etic îl ai sau nu. E greu de crezut că poţi avea, peste noapte, revelaţia că ar trebui să ţii cont de nişte aspecte care, pur şi simplu, nu te preocupă in general.

Te intrebi cum se fac cele mai tari campanii de responsabilitatea socială?

Ca să faci să funcţioneze principiile CSR, trebuie, în primul rând, să ştii cui te adresezi. Pentru asta, sunt necesare, în ordinea importanţei, interesul real pentru cei trei piloni ce dau soliditate, adica PPP (People, Planet, Profit), respectiv, puţină sociologie, ceva strategie şi, fireşte, ştiinţa de a vedea un pic mai departe de vârful nasului, pentru că interesul este o preocupare reală, nu o pretenţie.

E ca la interviul de angajare. Scrii că ai 10 hobby-uri si când te intreabă nesimţitul de angajator: „Ce inseamnă pentru tine că ai ca hobby muzica?”, tu spui: „...păi ascult muzică!”.

Asta implică faptul că tu chiar vrei să reciclezi, chiar vrei să reduci consumul de resurse ale lu’ planeta, chiar te interesează să faci ceva util societăţii (scuze, că nu mai stiu aici cum mai e cu iii-urile), chiar dacă nu este imediat cuantificabil în bani.

Iar, interesul, s-ar zice că, e intenţia pusă în practică.

La capitolul trenduri si sociologie se triază, aproape biblic, grâul de neghină. Sunt companii care îşi cunosc publicul, ştiu cui se adresează şi gândesc de la bun început brandul lor în termenii unor strategii care ţin de CSR.

Cele mai tari campanii de responsabilitate socială sunt exact inversul majorităţii celor care se fac la noi, fiindcă în România se gândeşte aproape exclusiv în termeni de rentabilitate imediată pentru firma, în loc să se gândească pentru oameni si în contextul acumulării capitalului de brand, cu recuperare sigură, dar in timp.

Graba masacrează treaba, dacă nu faci lucrurile bine de la început. O campanie de responsabilitate socială trebuie mai întâi gândită (pentru cine o faci? Ce resurse ai? Care sunt beneficiile? O duci pâna la capat? Are o finalitate? Etcaetera si puncte-puncte...)

Apoi trebuie să faci o etapă peste care majoritatea firmelor noastre au prostul obicei de a sări, anume predocumentarea. Predocumentarea implică să cheltuieşti ceva resurse pentru studiu, să vezi cum au funcţionat alte campanii de marketing pentru o cauza şi altele asemenea idei de campanii sociale să nu cumva să repeţi altele deja prea făcute.

Naţiune, fii deşteaptă! (NOTA: iar nu stim cum e cu ii-urile si ai cui sunt fiii, dar las- asa!) - predocumentarea nu înseamnă pierdere de timp! Ea face diferenţa între bunicel, bunutz şi excelent. Fireşte, nu trebuie să fii Einstein ca să deduci etapa următoare, anume documentarea în sine. Ca să ai succes, capitolul fundamental aici este - şi regret barbarismul, dar s-a încetăţenit - corecta targetare a clientului, în funcţie de nevoi şi de resurse.

După aceste etape urmează, firesc, acţiunea în sine. Aici, vectorii sunt utilitatea, vizibilitatea, expunerea, riscurile, acumularea capitalului de brand, participarea, atitudinea şi, deloc în ultimul rând, inovaţia in CSR, fiindcă a copia la indigo atâtea idei de campanii de responsabilitate sociala, care s-au tot făcut, sub pretextul de a fabrica tradiţii e ca şi când ai pune un film de zeci de ori, ca sa inveţe si bunica replicile J.

Majoritatea firmelor opresc aici tot ceea ce ţine de strategii de CSR. Dar noi nu vorbim de majoritate aici.

O campanie de responsabilitate socială cu adevărat reuşită postulează faptul că nu eşti Dumnezeu, deci nu ai toate răspunsurile, insa te străduiesti. Un studiu postfactum, în care analizezi reacţiile, capeţi feed-back şi vezi ce a fost bun şi ce nu, consolidează întotdeauna orice iniţiativă, iar campaniile de CeSeReu in responsabilitatea lor socială nu fac excepţie.

Nu uita însă regula de aur: un brand etic se construieşte corect de la început. Altfel, s-ar putea să devii (parca cu doi de ii, nu?), ca un peşte îndrăgostit de o păsărică: inedit, dar fără viitor.

...Stai că n-am terminat!!!

Observ la tine o grimasă suspectă şi intuiesc ceva..., da, o să spui că ai vazut matale pe la National Geographic, la OTV in niciun caz, că e peşti zzzburatori (cu un singur i) şi de aici şansa de a se consuma totuşi dragostea celor doi cun un singur i, in scurtul lui zzzbor prin aer... şi apoi fiecare la casa lui.

NU, ascultă la mine, nu lăsa totul sa se termine ca o telenovelă ieftină şi vino-ncoa să-ţi dăm idei de campanii de responsabilitate socială, să-ţi facem de-o campanie ca-n „Pe-aripile VANTULUI”... sau sa te-nvăţăm Arta şi strategia responsabilitaţii sociale

Ne referim categoric mai puţin la vantul care bate prin portofele, ci, mai degrabă la cel care bătea prin sudul ţării respective. Că-n sud parcă era acţiunea? Nu mai ştim cum se numea ţara, dar parcă ceva ce aducea cu o USA.

Acum, că ne cunoaştem, mai taie şi tu din iiii-uri, dacă am pus prea multe, pentru că e mai bine să fie decât să râzi de noi că nu am pus peste tot.

Răzvan de Drăgoi şi Adrian de Stavriu, un scorpion şi-un peşte
(ambii amândoi suntem semne de apă plată)

Nume *
Email *
Pagina web
Comentariu *
Răspunsuri
Nu au fost trimise răspunsuri.
MYTH BUSTERS VIRAL MARKETING DE MARKETING DE COMUNICARE RESURSE UMANE ROMANII AU TALENT
Pentru a fructifica posibilitatile de a fi vazut sau informat...
Biltz Promo
Biltz Promo
Top vizionări
Top voturi
Cele mai noi comentarii
Smithe755 pe Slogane pentru restaurante spaniole (miercuri, 6 aprilie 2016 19:15:49)
Smithb242 pe Slogane pentru restaurante spaniole (miercuri, 6 aprilie 2016 19:14:48)
Smithc596 pe Slogane pentru restaurante spaniole (miercuri, 6 aprilie 2016 19:13:47)
Maria pe Slogane pentru restaurante japoneze (marți, 18 august 2015 17:24:46)
Razvan pe Eleva minune din clasa a X-a (vineri, 28 iunie 2013 10:18:51)
Adrian Stavriu pe Slogane pentru tablete (miercuri, 21 noiembrie 2012 13:56:21)
Adrian Stavriu pe Slogane pentru tablete (miercuri, 21 noiembrie 2012 13:52:44)
Adrian Stavriu pe Steve Jobs cadere si succes (miercuri, 21 noiembrie 2012 13:51:08)
Adrian Stavriu pe Cursuri gratuite de informatica cioclopedica (miercuri, 21 noiembrie 2012 13:48:37)
Adrian Stavriu pe HorrorScop de Halloween (miercuri, 21 noiembrie 2012 13:44:42)
Subiecte de interes: